  • Data: 2004-12-02 17:36:56
    Temat: Re: [Długie] Zostałem oskarżony o przestępstwo z art.190§1kk.
    Od: "Mru" <z...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Torens wrote:
    > Wyjaśnię ze rozmowa odbyła się niby przez Gadu - Gadu. Gdzie
    nie ma
    > adresu IP podanego jest tylko ksywa i godzina rozmowy.

    Na wydruku może nie być IP, ale przecież można to łatwo zobaczyć
    z jakiego IP jest piszący.
    Jeśli jest to wydruk - np. treść rozmowy została skopiowana do
    notatnika albo edytora teksu, to taki wydruk IMO nadaje się do
    powieszenia w WC, ponieważ jest łatwy do zmiany nie tylko nicka,
    ale każdej dowolnej literki w nim zawartej.
    Jedynie zrzut ekranu może stanowić jako taki dowód na to, że ktoś
    z kimś rozmawiał, ale nie ma dowodu na 100%, że to właśnie Ty
    (nawet podglądając Twoje IP - o ile nie jesteś szczęśliwym
    posiadaczem stałego, publicznego adresu IP).
    IMO jakim takim dowodem może być plik z zapisem rozmowy (a nie
    wydruk!), choć wszyscy dobrze wiedzą, że datę i godzinę pliku
    łatwo zmienić (nie mówiąc o treści)... Jest szansa, że rozmowy GG
    są rozmowami kontrolowanymi i może są gdzieś archiwizowane (tak
    jak SMSy, ale ja nic nie wiem na ten temat).
    Jeśli nie kłamiesz mówiąc, że nie rozmawiałeś z tą osobą, to
    Twoją obroną może być celowe pomówienie przez tę osobę i słabe
    dowody(?) .
    --
    Pozdrawiam Mru