    From: "zwykly_facet" <z...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dlugi w sieci ERA i klopoty - PROSZE O POMOC...
    Date: Wed, 6 Aug 2003 12:04:42 +0200

    Użytkownik "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bgqda6$173$1@news.onet.pl...

    > Ponieważ wpłacasz dobrowolnie

    Niezupelnie dobrowolnie. Zostaly mi narzucone raty w kwotach, ktore sa dla
    mnie zaporowe, wiec wplacam tyle, ile moge, ale z ich punktu widzenia jest
    to niedotrzymanie warunkow splaty zadluzenia. Nie nazwalbym tego
    dobrowolnoscia z mojej strony.

    > i wykazałeś wolę uregulowania swojego
    > zadłużnienia to podkreśl ten fakt

    Ich to nie interesuje. Maja swoje wytyczne, a raty wyznaczyli "po swojemu".
    Moja wola jest, ale oni chca pieniedzy, i to w okreslonych kwotach i w
    konkretnych terminach, a mnie traktuja, jak jakiegos przestepce.

    > i zaznacz, że przy twoich dochodach
    > (minimalnym wynagrodzeniu) w drodze egzekucji ERA nie może zająć Twojego
    > wynagrodzenia, bo stanowi ono kwotę wolną od potrąceń.

    Na pewno nie moze? Po co wiec chca skierowac sprawe do sadu? A komornik? Co
    on moze? A przede wszystkim w jaki sposob ich przekonac? Czy bedzie
    potrzebne zaswiadczenie o zarobkach? Czy to wystarczy?

    > Tak więc w interesie
    > Ery jest byś spłacał dobrowolnie.

    Juz ich o tym informowalem - najpierw w pismie o rozlozenie zadluzenia na
    raty, a nastepnie w rozmowie telefonicznej. Uslyszalem tylko od dosc
    niemilego pana z Dzialu Windykacji Naleznosci sieci ERA: "my i tak na tym
    jeszcze zarobimy". Chca mi dolozyc dodatkowe kary za zerwanie umow z mojej
    winy (zadluzenie), odsetki, oraz koszty postepowania sadowego i na razie
    wyglada to tak, jakby bardzo im na tym zalezalo.

    > Jeszcze raz pisz o zawarcie ugody co do
    > wysokości rat, by realnym było, że je spłacisz.

    Czy oni MUSZA zgodzic sie na moje warunki i uwzglednic wysokosc moich
    zarobkow, czy to zalezy wylacznie od ich dobrej woli? Czy wystarczy samo
    pismo z mojej strony, czy jednak lepiej dolaczyc zaswiadczenie o zarobkach?

    Pozdrawiam,
    Darek.