  • Data: 2003-02-19 08:37:42
    Temat: Re: Długi męża. Co robić ?
    Od: "Jan Kalina" <k...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości
    news:b2u8up$1v2$1@inews.gazeta.pl...

    > nie może

    > będziesz odpowiadała za długi męża które powstały w trakcie
    > małżeństwa.

    bzdurne uproszczenie!

    Sąd może ograniczy lub wyłączyć możliwość zaspokojenia się
    z majątku wspólnego przez wierzyciela, którego dłużnikiem
    jest tylko jeden z małżonków ze względu na charakter
    wierzytelności albo stopień przyczynienia się małżonka
    będącego dłużnikiem do powstania majątku wspólnego
    - zaspokojenie może być w takim wypadku sprzeczne
    z zasadami współżycie społecznego. *

    Art 41 K.r.o. a także kilka tożsamych.

    Jeżeli posiadacie wspólną nieruchomość, lokal (mąż
    ma prawo do lokalu w którym mieszkasz), działalność gospodarczą
    sugeruję sądowe zniesienie wspólności majątkowej
    lub też separację bądź rozwód. Na gruncie prawa; obydwie
    czynności prowadzą do uznania rozdzielności majątkowej,
    a także _mogą_ prowadzić (wniosek) do podziału
    majątku wspólnego.

    jk

    * jednak nie liczyłbym zbytnio.