    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dlaczego? Seria KRUK
    Date: Fri, 25 Aug 2006 20:10:10 +0200

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ecn9h0$bd0$1@opal.futuro.pl...

    > Gdyby dłużnik spłacał długi wierzycielowi to firma KRUK nie miałaby jak
    > odkupić tych wierzytelności :-). Więc nie gadaj takich głupot...

    Niby teoretycznie masz rację. Rzecz w tym, że praktyka pokazuje, że nie jest tak
    do końca. Znam co najmniej kilkadziesiąt przypadków, w których mechanizm był
    taki, że wierzyciel domaga się zapłaty jakiegoś urojonego zobowiązania po tak
    długim terminie, że dłużnik już dawno wyzbył się dowodów zapłaty albo też
    istnienie zobowiązania jest silnie dyskusyjne. I taka wierzytelność jest
    puszczana w obieg i sobie krąży. OD jednego KRUKA, do drugiego KRZAKA.

    Na kanwie tej dyskusji osobiście uważam, że z chwilą przedawnienia roszczenia
    zabroniony powinien być obrót wierzytelnością. Bo inaczej, to w sumie przyszedł
    mi do głowy taki przekręt. Biorę jakąkolwiek fakturę sprzed 10 lat, którą ktoś
    mi miał zapłacić przelewem. Kupuję u niego towar a następnie oświadczam mu, że
    mi nie zapłacił i skompensowałem sobie roszczenie. On po 10 latach najpewniej
    dowodu zapłaty mieć nie będzie. A jak będzie miał, to słodko go powiadomię, że
    się zatem pomyliłem.