    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Disney+ i śmierć żony
    <yvFxO.230545$iAEf.136421@fx10.ams1> <vaa724$3925k$1@news.icm.edu.pl>
    Date: Fri, 23 Aug 2024 23:31:48 GMT

    On 2024-08-23, Cyklista <c...@g...com> wrote:
    > W dniu 22.08.2024 o 13:43, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>> Tymczasem google znalazlo jeden przypadek śmierci
    >>> https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/martynka-zmarl
    a-po-zjedzeniu-trzech-czekoladek/1th06g9

    >> A w Azji dla odmiany sporo ma uczulenie na .... krewetki.
    >>

    > Nic w tym dziwnego, alergie u dzieci to w większości powstają na to co
    > organizm spotkał zanim się jego odporność właściwie wykształciła.
    > Dlatego też w USA są to orzeszki bo popularne jest masło orzechowe.
    >
    > Czy groźne czy nie to zależy od typu reakcji występującej, dla jednych
    > alergenów będzie to tylko wysypka czy zaczerwienieni skóry, a dla innych
    > (np tych nieszczęsnych orzechów czy jadu pszczół) obrzęk w obrębię jamy
    > ustnej, przełyku, powodujący zatkanie dróg oddechowych.

    Racja.
    https://www.dovepress.com/diagnosis-of-fish-and-shel
    lfish-allergies-peer-reviewed-fulltext-article-JAA

    Fish and shellfish are among the most common culprits of food allergies.
    Fish allergy affects 0.2% of the general population.5 In the USA, the
    lifetime prevalence rate for reported fish allergy was 0.4% while 0.2%
    of population experienced both fish and shellfish allergy.6 In Asia,
    fish allergy prevalence was much higher in the Philippines (2.29%) than
    in Singapore (0.26%) and Thailand (0.29%).7 Worldwide prevalence of
    shellfish allergy was found to be 0.6% with higher incidence reported in
    the Asia-Pacific region.8 In the USA, the lifetime prevalence rate for
    reported shellfish allergy was 2%, with higher prevalence reported in
    adults (2.8%) compared to children (0.6%), and in women (3.6%) compared
    to men (2%).6 Shellfish allergy is highly prevalent among teenagers in
    the Philippines (5.12%) and Singapore (5.23%) and is the leading cause
    of food anaphylaxis in Hong Kong and Taiwan.9-11 The increasing
    incidence of fish and shellfish allergy may be attributed to the growing
    consumption of seafood worldwide.

    --
    Marcin