    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialer- moje prywatne stanowisko.
    Date: Fri, 19 Nov 2004 16:16:01 +0100

    Boguslaw Szostak wrote:

    > W omawiany przez nas przypadku
    > TP SA sprzedaje uslugi na zasadzie "posrednictwa sprzedazy",

    Bzdura. TPSA nie robi żadnego 'pośrednictwa sprzedaży'.

    > i w zwiazku z tym jest odpowiedzialna za to, co sprzedaje
    > przed odbiorca - konsumentem, zwlaszcza w tym zakresie,
    > czy usluga nie jest wyludzona.

    To już nie bzdura a wręcz kretynizm.

    > Uzasadnienie.
    >
    > 1. nazwa uslugi bedaca "nazwa handlowa" nie moze zmieniac ISTOTY
    > swiadczonej uslugi.

    ????????????

    > 2. Istota swiadczonej uslugi widniejacej w cenniku pod nazwa
    > "polaczenie z numerem 0-xxx xxx" jest w omawianym przypadku

    Istotą usługi jest zestawienie połączenia. Za to połączenie pobierana
    jest stosowna opłata WIDOCZNA W CENNIKU. W celu wykonania tej usługi
    TPSA ponosi pewne koszta.

    > sprzedarz uslugi swiadczonej przez innego klienta
    > ZA POSREDNICTWEM TP SA i pobranie oplaty
    > poprzez odpowiednie "taryfikowanie" czasu uslugi.

    Weź sobie wreszcie, ignorancie jeden, poczytaj regulamin TPSA oraz
    będący jego integralną częścią cennik. Masz tam wyraźnie określone ceny
    za POŁĄCZENIA a także każdą minutę tego POŁĄCZENIA.

    Taka cena obowiązuje ciebie, jako abonenta, za zestawienie połączenia.
    Wykręcasz numer, połączenie jest zestawiane, jest poprawnej jakości -
    kasa się należy.

    I nie powinno cię obchodzić, czy dana złotówka idzie na infrastrukturę
    TPSA, jako podatek do skarbu państwa, do kiesy prezesa TPSA czy też jest
    częścią kosztów TPSA poniesionych w związku z zestawieniem danego
    połączenia (np. trafia na podstawie faktury VAT wystawianej przez
    usługodawcę do kasy owego usługodawcy).

    Nie wiem, czy któryś z matołków domagających się sponsorowania przez
    TPSA choćby pofatygował się sprawdzić, jak formalnie wyglądają
    rozliczenia - a wyglądają tak, że usługodawca wystawia TPSA fakturkę,
    którą TPSA _musi_ zapłacić. O ile nie zostanie wykazane oszustwo lub
    usługodawca dobrowolnie ją anuluje.