    From: kuba <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Deweloper i kara za opóźnienie oddania lokalu
    Date: Mon, 23 Nov 2009 20:38:23 +0100

    Robert Komencki pisze:
    > Witam grupowiczow,
    >
    > juz wiele razy uzyskałem tu pomoc i licze na więcej.
    >
    > Tym razem mam problem z deweloperem i ustaleniem wielkości odsetek karnych za
    > nieterminowe oddanie lokalu.
    >
    > Wg umowy przedwstępnej termin oddania mieszkania to 31 październik - sobota.
    > Protokolarne oddanie kluczy nastąpiło we wtorek 10 listopada.
    >
    > Niby jasna sprawa, wg mnie przynajmniej - mamy 10 dni opóźnienia. Ale
    > deweloper upiera się przy tym, że opóźńenia jest tylko 8 dni, ponieważ:
    > - 31.10.2009 to sobota - dzień wolny od pracy, więc odsetki są liczone od 2
> [...]

    Na początek: rozumiem, że obowiązek zapłaty odsetek wynika z umowy, tak?
    Bo na podstawie ustawy się nie należą.

    Co do ilości dni, w braku szczególnego unormowania tej kwestii w umowie,
    zaczynamy liczyć od 1 listopada, a kończymy na dniu przed dniem, w
    którym nastąpiło spełnienie świadczenia, tj. 9 listopada - w sumie 9 dni.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl