  • Data: 2009-09-02 07:21:45
    Temat: Re: Definicje i opis znaków drogowych
    Od: Kicer <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

    'Tom N' wrote:

    > Jednak cos ma wspólnego z zabudowanym-(nie)zabudowanym:
    >
    > 4. Znak zakazu umieszczony pod znakiem D-42 oznacza, że zakaz obowiązuje
    > do znaku D-43 lub E-18a, z wyjątkiem odcinka drogi, na którym został on
    > zmieniony lub odwołany innym znakiem.

    pozatym, dlaczego często ze znakiem E-17a wystepuje znak informujący o
    wjeździe na teren zabudowanego (D-42) (tak jakby E-17a informowal o wjaździe
    na teren niezabudowany) ?
    Natomiast przy E-18a czasem pojawia się D-43 (czyli odwrotna sytuacja).
    Mówię tu o przypadkach gdy wyjeżdżając z miasta (teren zabudowany) mamy
    E-17a + D-42 a za chwilę samo E-18a. Ew o sytuacji odwrotnej: jadąc terenem
    niezabudowanym mamy samo E-17a a za chwilę E-18a + D-43.

    Nie wspomne już o tym że w testach na prawo jazdy są sytuacje gdzie widzimy
    auto na drodze + znak E-17a i pytanie ile mozna jechać. Nie pojawia się znak
    D-43 a jednak prawidlową odpowiedzia jest 90km/h.

    --
    Michał Walenciak
    Kicer86 at gmail dot com