  • Data: 2007-06-18 15:44:45
    Temat: Re: Definicja algorytmu (było: Program komputerowy a prawo)
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 18 Jun 2007 16:17:32 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Większość definicji, z którymi się spotkałem, ogranicza zbiór
    > algorytmów do zbioru takich sekwencji czynności, wykonanie których
    > spowoduje osiągnięcie zamierzonego celu w skończonej liczbie kroków.
    > Zgodnie z tą definicją nie istnieje algorytm wypisania pełnego
    > rozwinięcia binarnego liczby 'pi'.

    Też się z nia spotkałem i imho odpowiada ona definicji podanej powyżej.
    W końcu "osiągniecie celu" zakłada że jest on "osiągalny". Czyli
    opis na wyliczenie liczby pi z dokładnością do 20 cyfr po przecinku
    już algorytmem będzie. Z drugiej strony istnieją algorytmy rekurencyjne
    - na przykład taki rysujący fraktale w teorii może być nieskończony -
    ale to już nie w wersji komputerowej ;-)

    Tak w ogóle to NTG ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry