  • Data: 2007-09-04 14:59:22
    Temat: Re: Darowizna dla brata
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    jk wrote:
    > Skąd macie takie informacje?
    > Od 1 stycznia 2007 darowizna dla brata (siostry, dzieci, rodziców, małżonka)
    > jest zwolniona z podatku, bez wzgledu na kwotę. trzeba spełnić tylko kilka
    > warunków (pieniądze przekazane przelewem, zgłoszenie darowizny do naczelnika
    > US w terminie 1 miesiąca
    > Odsyłam do art 4a Ustawy o podatku od spadków i darowizn

    A faktycznie rodzeństwo też jest na liście.
    Cały czas mi się wydawało, że tam jest I grupa podatkowa tylko.

    No to nic nie zapłacisz pod warunkiem zgłoszenia darowizny do US w ciągu
    30 dni od dnia darowizny (tylko nie gotówka, przelewem).

    A wracając do pytania z poprzedniego postu.
    limit liczy się z ostatnich 5 lat, sumując wszystkie dotychczasowe
    darowizny. Jeśli nie przekroczysz, to nie musisz zgłaszać.

    Jeśli przekroczyłeś a nie zgłosiłeś to podatek jest od 7 do 12%, tabelka
    jest ustawie.