eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDarowane mieszkanie jednemu z rodzeństwa, a choroba rodzica? › Re: Darowane mieszkanie jednemu z rodzeństwa, a choroba =?ISO-8859-2?Q?_rodzica??=
  • Data: 2007-12-05 00:26:42
    Temat: Re: Darowane mieszkanie jednemu z rodzeństwa, a choroba =?ISO-8859-2?Q?_rodzica??=
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    p...@p...pl wrote:
    > 8 lat temu dostałam mieszkanie aktem darowizny od Mamy (Ojciec nie
    > żyje, jesteśmy tylko we dwójkę z bratem). Brat miał mieszkanie dostał
    > wówczas gotówkę, sprzęt i samochód (ale nie ma na to potwierdzenia).
    >
    > Nasza Mama jeszcze żyje, ale co będzie jak umrze? Z bratem nie układa
    > się najlepiej i nie wykluczone, ze wbrew woli Mamy będzie chciał
    > jeszcze prawa do mieszkania?
    >
    > 1. Czy póki mama żyje lepiej sprzedać mieszkanie, czy nie ma takiej
    > potrzeby?
    > 2. Czy tez mama może jeszcze cos napisać, jakieś oświadczenie, żeby
> [...]

    Jeśli mieszkanie zostało ci podarowane, to klamka zapadła. Jest twoje i
    brat nie ma nic do niego, ani teraz ani później.
    Jedynie co może chcieć to zachowek czyli połowę tego co by dostał gdyby
    mieszkanie nie zostało tobie darowane, czyli 1/4 wartości mieszkania.
    Oświadczenie od mamy, że brat dostał gotówkę, sprzęt i samochód
    zdecydowanie obniży jego roszczenia, bo będzie mógł domagać się
    ewentulanej różnicy między tym co dostał, a co by dostał.