  • Data: 2011-10-14 08:47:13
    Temat: Re: Darmowe oprogramowanie w czasopismach komputerowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Oct 2011, mAro wrote:

    > jakiś komercyjny program za darmo. Nie zawsze ten program jest mi
    > potrzebny w czasie zakupu, ale wiedząc, że go mam, mogę po niego
    > sięgnąć w momencie kiedy będzie mi potrzebny. Sięgam zatem po jakimś
    > czasie po płytkę, no i często muszę się zarejestrować na stronie
    > producenta oprogramowania - a tam zonk. Promocja nieaktualna, albo
    > wyszła nowa wersja programu itp.
    >
    > No więc, mam gazetkę, za 20 pln z darmowym programem - z którego nie
    > mogę skorzystać. Czy takie oferty mają czas ograniczony ? W tekście
    > opisujący program nie ma zawartych ograniczeń czasowych.

    Uwaga, to luzem rzucona teza "zgodna z kwalifikacją grupy" (znaczy
    że dyskusyjna) :), nie przemyślany wniosek.
    Czytelnika z czasopismem umowa licencyjna nie wiąże, prawda?
    Jakby czasopismo było uprawnione do udzielania licencji, to
    by ją wydało. Próbujemy rozgryźć co mamy przed nosem.
    W czasopiśmie jest oferta udzielenia bezpłatnej licencji
    chętnym. Oferta wystawiona w imieniu licencjodawcy, który nie
    upoważnił do wydawania licencji, lecz do rozpropagowania
    *swojej* oferty. Być może "na rzecz" czytelników (jakiś link,
    niekoniecznie gdzie indziej publikowany itd), ale swoją
    własną ofertę bezpłatnej licencji.

    Próbuję (krzaczki z copy&paste między różnymi stronami kodowymi):

    _117.html
    +++
    art. 66
    § 1. Oœwiadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę,
    jeżeli okreœla istotne postanowienia tej umowy.
    § 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w cišgu którego
    oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecnoœci drugiej
    strony albo za pomocš œrodka bezpoœredniego porozumiewania się
    na odległoœć przestaje wišzać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie;
    złożona w inny sposób przestaje wišzać z upływem czasu, w którym
    składajšcy ofertę mógł
    w zwykłym toku czynnoœci otrzymać odpowiedŸ
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    wysłanš bez nieuzasadnionego opóŸnienia.
    [...]
    ---

    Wniosek: należy się rejestrować "niezwłocznie", na wszelki wypadek.
    Z "zwykłem tokiem czynności" dostosowanym do czasu propagacji czasopisma
    w sieci sprzedaży, a nie odpowiedzi telefonicznej online rzecz
    jasna, czyli 2 tygodnie mieści się w "toku", 2 miesiące już niekoniecznie.

    Czekam na krytykę :)

    pzdr, Gotfryd