  • Data: 2005-05-26 17:50:00
    Temat: Re: DLUG PO MATCE
    Od: "xmarcel" <x...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ROBERT" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d74v37$4jr$1@opal.futuro.pl...
    > Witam wszystkich i pozdrawiam.
    > Mam pytanie,czy po smierci rodziców dlugi przechodza na mnie.

    w pewnym sensie tak

    > Matka nie posiadala zadnego majatku,jedynie zalozyla polise na zycie.
    > Interesuje mnie,czy ta polisa wchodzi w sklad spadku.

    tak

    > Podobno mozna sie zrzec spadku a tym samym dlugu?

    mozna odrzucic spadek i w ten sposob uwolnic sie od dlugow spadkowych
    nalezy pamietac, ze spadek odrzuca sie w ciagu 6 miesiecy od
    dowiedzenia sie o nim.
    spadek odrzucic powinni takze stepni spadkobiercy

    > Prosze o rady.

    mozna przyjac spadek z dobrodziejstwem inwentarza, wtedy za dlugi
    spadkowe odpowiada sie tylko do wysokosci wartosci spadku

    pozdr
    xmarcel