  • Data: 2002-05-13 18:46:21
    Temat: Re: DG pełnomocnictwo
    Od: "theokart" <t...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "VERTRET" <v...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:abp0q0$6a8$1@news.onet.pl...
    > Witam i prosze o porade
    > Wiele osób prowadzących jednoosobowo działalność gospodarczą ma wpisanego
    w dokument rejestracyjny
    > jakiegoś pełnomocnika. Często jest to współmałżonek
    > Słyszałem, że to pełnomocnictwo tak naprawde jest nic nie warte i nie ma
    znaczenia przy podejmowaniu
    > jakiś poważniejszych decyzji (np zobowiązań).
    > A co ma znaczenie? Pełnomocnictwo notarialne? Jaki przepis o tym mówi?
    >
    > Dzieki z góry za info
    >
    > mat

    Witam'

    ciężka sprawa bo w zależy w jakiej sytacji się znalazłeś (jakie skutki
    prawne chcesz osiągnąć)
    ogólnie stosuje się takie zasady że do wywolania skutków prawnych niezbędne
    jest pełnomocnictwo wyrażone w tkiej formi w jakiej dokonuje się czynności
    prawnej (tj do zbycia nieruchomości potrzebny jest akt notarialny, do
    sprzedaży ruchomości pełnomocnictwo sporządzone na piśmie itp. ) nie wdzje
    się w takie szczegóły jak pełnomocnictwa sądowe czy handlowe tj prokura.