  • Data: 2008-07-17 18:49:36
    Temat: Re: DG i umowa zlecenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Jul 2008, Tristan wrote:

    > No źle. Całe lata wystawiam na PKWiU 80 stawkę ZW. Fakt, że kontroli nie
    > miałem, ale kontrahenty nie protestują, a i US tak mówił.

    OK.

    > Ale jak inaczej? Przecie gość normalnie działa i prowadzi działalność
    > gospodarczą.... Normalny PIT rozlicza przecie. DG od nie-DG się przecie
    > różni tylko właśnie mniej uproszczoną księgowością.

    Ale jak TAKIE SAME CZYNNOŚCI wykona w ramach umowy osobistej, to
    łapie się co najmniej w zakresie "kosztów ogólnych" pod zapis:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    3. Jeżeli podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze Ÿródeł, z których
    dochód podlega opodatkowaniu, oraz koszty zwišzane z przychodami z innych
    Ÿródeł, a nie jest możliwe ustalenie kosztów uzyskania przypadajšcych na
    poszczególne Ÿródła, koszty te ustala się w takim stosunku, w jakim
    pozostajš przychody z tych Ÿródeł w ogólnej kwocie przychodów.
    ---

    > No bycie watowcem to oddzielna działka.

    Ale ja miałem na myśli "dlaczego wpisał pan w koszty uzyskania
    DG CAŁA kwotę za telefon itepe" :)

    pzdr, Gotfryd