  • Data: 2004-06-04 23:38:20
    Temat: Re: DG i instalacja u klienta pirackiego oprogramowania
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <c...@C...Gorzenski.private>, Czarek Gorzeński wrote:
    > A możesz mi napisać, gdzie ustawa bezwzględnie zezwala na wykonanie
    > kopii bezpieczeństwa? Bo ja znalazłem jedynie:
    > Art. 75. (...)
    > 2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    > 1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do korzystania
    > z programu komputerowego. (...)
    > Z czego IMHO wynika, że takie działanie przy braku zgody jest legalne
    > jedynie w bardzo ograniczonym zakresie.

    Ust.1. ww art. tez sie zalapuje...

    Ale tak w ogole ww. art. jest MZ sformulowany tak nieszczesliwie ze mozna
    albo przyjac jego szeroki zakres dotyczacy m.in. wlasnie sporzadzania
    kopii bezpieczenstwa albo jest on praktycznie martwy. W koncu niezbednosc
    kopii zapasowej ma miejsce wtedy gdy oryginal przestanie istniec a wtedy
    nie mozliwe jest juz sporzadzenie tej kopii. Jakby traktowac jego tresc
    doslownie to w gre wchodzi chyba tylko sytuacja gdy zaistnieje
    koniecznosci instalacji i uruchomienia programu w 2ch roznych miejscach w
    czasie uniemozliwiajacych dostarczenie oryginalu z jednego miejsca do
    drugiego.
    Ale tez jesli traktowac to wszystko bardzo doslownie to zobacz, ze tu
    rowniez zabronione jest jedynie zwielokrotnianie a nie posiadanie kopii.
    Wystarczy wiec ze raz zaistnieje opisana przeze mnie w przykladzie
    sytuacja (a nie jest to nieprawdopodobne) i masz juz kopie bezpieczenstwa
    pochodzaca z legalnego zrodla.

    --
    Marcin