  • Data: 2010-04-09 09:58:26
    Temat: Re: Czytelny podpis...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    niusy.pl pisze:

    > Takie, że:
    > 1. nie wiadomo o czym mowa (mój podpis oczywiście był czytelny choć dla
    > kuriera wydawał się nieczytelny)

    Nie róbmy z igły widły. Podpisz się bardziej czytelnie i po problemie.

    > 2. inny podpis byłby niezgodny ze wzorem jaki posiada kontrahent, który
    > mi przesyłkę nadesłał

    Bez znaczenia.

    > 3. inny podpis byłby niezgodny ze wzorem jaki złożyłem w dowodzie
    > osobisym, który kurier miał w ręku

    Bez znaczenia - nie ma obowiązku stosowania podpisu z dowodu.

    > 4. kurier stwierdził, że niby według kontrahenta nie może być
    > drukowanymi (prawda że czytelnie)

    Podpis ma być napisany. Przyjęło się, że piszemy pismem pisanym i to
    pismo pisane (a nie drukowane) pozwala wychwycić indywidualny kształt liter.

    > Nie widać. Choćbym drukowanymi napisał to nie widać. Bo może właśnie
    > napisać to kurier.

    Nie mówimy o fałszerstwie, jak widzisz podpis pisany KOWALSKI, to
    domniemuje się, że pochodzi od Kowalskeigo, jak zobaczysz W^$%&^W%, to
    nic nie wiesz.

    > Czy to argument za tym by pisać cokolwiek ? Bo byłoby więcej materiału
    > do badania, prawda ?

    Ale przepisy mówią, że tym minimalnym materiałem jest podpis, czyli
    napisane nazwisko. W sprawach większej wagi, cała treść powinna być
    napisana odręcznie, np. testament.

    > Ale ja nie złożyłem parafki tylko podpis. Patrz wyżej.

    Nie wiem jak się podpisałeś, nie zamieściłeś skanu.

    > Niesłusznie ponieważ ma w ręku mój dowód w którym jest:
    > 1. wzór mojego podpisu zwykle stosowanego oraz
    > 2. moje imię i nazwisko
    > więc może je sobie sam wpisać jak do czegoś potrzebuje. Mniemam, że nie
    > on potrzebował, że potrzebował kontrahent, ale .. kontrahent ma mój wzór
    > podpisu a na podpisywanym dokumencie jest już moje imię i nazwisko oraz
    > zostałem zidentyfikowany przez kuriera na podstawie dowodu.

    W przypadku przesyłek UPS podpisujesz się na specjalnym tablecie (czy
    jak to się nazywa). Też wymagają czytelnego podpisu. I ma to tę zaletę,
    że jak jest reklamacja (towar nie dojechał do firmy), to od razu
    wiadomo, że podpisał go ktoś nazwiskiem Brzęczyszczykiewicz, co nieraz
    ułatwia poszukiwanie tej osoby. Podpis w formie egipskiego słońca byłby
    zupełnie bezużyteczny. Tak, kurier może zapisać kto się podpisał, ale
    czy nie lepiej dowodowo, aby napisał to sam odbiorca? Pisać przecież umie.

    --
    Liwiusz