  • Data: 2010-04-09 11:07:26
    Temat: Re: Czytelny podpis...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    niusy.pl pisze:

    > Już Ci pisałem, że mimo, że nie musiałem to podpisałem się drukowanymi.
    > Na czym polega twój problem ?

    Mój - na niczym. To Ty się wypytujesz na grupie, czy musiałeś się
    podpisać czytelnie. A nie wszystko ma oparcie w paragrafach.

    > Kluczowa sprawa. Przesyłka była na rzecz kontrahenta, który właśnie
    > podobno takie miał oczekiwanie.

    To już problem kuriera, że pobrał podpis nie taki, jak chciał nadawca.

    > Kluczowa sprawa - można na miejscu zakwestionować tożsamość i odmówić
    > wydania przesyłki.

    Co najwyżej w przypadku, gdybyś nie umiał się podpisać tak jak w
    dowodzie, a tak przecież nie jest.

    > Pierdoły do kwadratu. Odręczne napisanie drukowanymi jest pismem pisanym.

    A jakieś podparcie? Mnie w podstawówce uczyli: litery pisane, litery
    drukowane, obydwie można pisać ręcznie.

    > Jeśli kogoś interesuje autentyczność podpisu to bada zgodnością z wzorem
    > a nie tym jakie nazwisko w nim jest. Jak go nie interesuje to zakłada,
    > że jest to podpis autentyczny.

    Przede wszystkim musi wiedzieć, od kogo podpis ma pochodzić, a tego z
    podpisu graficznego się nie dowie. Podpis, z dfinicji, jest napisanym
    nazwiskiem, a nie wymyślonym znakiem.

    ?

    > Jakieś zmiany zaszły ?

    Żadne. Art. 949kc nadal obowiązuje.

    > Nie zawierałem z Tobą żadnej umowy byś mógł się tego spodziewać.

    A z kurierem umowę zawarłeś?

    > Też bez powodu ?

    Są opisane poniżej.

    > Poza tematem. Dokument, który podpisywałem zawierał już moje nazwisko a
    > kurier zidentyfikował mnie.

    > Dowodowo to DNA

    Co nie wyklucza podpisu.

    --