eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzym się różni zarządzanie nieruchomością od administrowania?Re: Czym się różni zarządzanie nieruchomością od administrowania?
  • Data: 2005-03-22 11:23:39
    Temat: Re: Czym się różni zarządzanie nieruchomością od administrowania?
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    asia.kopiczynska (2005-03-22 12:01):

    > Czym różni się administrowanie od zarządzania?

    Różnica jest dość subtelna, bo są to w zasadzie synonimy. W środowisku osób
    zamieszanych w sprawy wspólnot mieszkaniowych - np. na forum "Wspólnoty
    mieszkaniowe" w gazeta.pl: http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=523 -
    przyjmuje się zazwyczaj, że zarządzanie oznacza bardziej decydowanie o
    strategicznych sprawach nieruchomości, a administrowanie oznacza kierowanie
    sprawami bieżącymi.

    Zarząd, wybrany spośród właścicieli lokali w danej nieruchomości bądź spoza
    ich grona, zarządza, czyli decyduje o sprawach wspólnoty i reprezentuje ją,
    zaś do prowadzenia bieżących spraw (administrowanie nieruchomością,
    księgowość, rozliczenia itd.) wynajmuje firmę zewnętrzną, która pełni
    funkcję administratora. Zasady określa w tym przypadku rozdział 4-ty Ustawy
    o własności lokali (art. 18-33). Bywa też, że właściciele nie chcą albo
    zupełnie nie potrafią się tym zajmować i powierzają zarząd zewnętrznej
    osobie fizycznej lub prawnej (w trybie art. 18 UWL) - wówczas w odniesieniu
    do takiej osoby bądź firmy używa się określenia zarządca, a nie administrator.

    TO wszystko to kwestia pewnej umowy, nie ma na to reguł.

    MWK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1