    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czyj komin we wspólnocie?
    Date: Sun, 19 Mar 2006 18:54:43 +0000 (UTC)
    Sender: m...@a...atcom.net.pl

    On 2006-03-19, Marek Kuchciak <m...@w...home.pl> wrote:

    > Odnosiłem się do stwierdzenia: "Wspólne jest wszystko to, czego nie da się
    > wymontować, zabrać bez zmiany działania jakiegoś urządzenia, instalacji
    > obsługującej wspólnotę. Czyli np. kaloryfery, które są w twoim mieszkaniu
    > nie są twoje, a wspólnoty.". Ogólnie ta zasada jest słuszna, ale chodzi mi
    > właśnie o te przykładowe grzejniki.
    >
    > W mojej wspólnocie stosowna uchwała stanowi, że do części wspólnych należy
    > m.in. "instalacja centralnego ogrzewania (bez urządzeń węzła cieplnego
    > należących do dostawcy ciepła) wraz z szafkami pomiarowymi i rozdzielczymi,
> [...]

    Uchwała wspólnoty nie ma tu nic do rzeczy, bo to czy coś jest
    częścią wspólną czy nie określa ustawa, nie uchwała. Jeśli
    masz kaloryfery, które możesz sobie odłączyć od całej instalacji
    bez wpływu na jej funkcjonowanie, to na mocy obowiązującego prawa (a
    nie uchwały wspólnoty) nie stanowią części wspólnej.

    Renata