  • Data: 2006-03-19 10:30:59
    Temat: Re: Czyj komin we wspólnocie?
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PiotRek (2006-03-18 00:25):

    > Aha, to jakaś wspólnota sobie uchwali, że Pałac Kultury
    > jest wspólny (granice są jak najbardziej sensowne
    > i precyzyjnie wyznaczone) i już tak będzie - tak uważasz? :->
    > Albo mieszkanie jednego z właścicieli jest wspólne...

    Czepiasz się. To przecież oczywiste, że uchwała wspólnoty nie może być
    sprzeczna z prawem nadrzędnym, m.in. z ustawą o własności lokali czy też z
    treścią aktów notarialnych wyodrębniających własność. Jeśli jakaś wspólnota
    sobie coś tak głupiego uchwali, to dowolny z właścicieli może taką uchwałę
    zaskarżyć w ustawowym terminie i pewnie każdy sąd w Polsce ją uchyli.

    Odnosiłem się do stwierdzenia: "Wspólne jest wszystko to, czego nie da się
    wymontować, zabrać bez zmiany działania jakiegoś urządzenia, instalacji
    obsługującej wspólnotę. Czyli np. kaloryfery, które są w twoim mieszkaniu
    nie są twoje, a wspólnoty.". Ogólnie ta zasada jest słuszna, ale chodzi mi
    właśnie o te przykładowe grzejniki.

    W mojej wspólnocie stosowna uchwała stanowi, że do części wspólnych należy
    m.in. "instalacja centralnego ogrzewania (bez urządzeń węzła cieplnego
    należących do dostawcy ciepła) wraz z szafkami pomiarowymi i rozdzielczymi,
    licznikami ciepła oraz zaworami odcinającymi, bez grzejników, rur i zaworów
    wewnątrz wyodrębnionych lokali". Takie sformułowanie akurat w przypadku
    mojego budynku ma sens, bo instalacja c.o. nie ma pionów przechodzących
    przez poszczególne lokale, tylko jest rozprowadzana w podłodze w obrębie
    danego lokalu. Mogę zakręcić zawór przy rozdzielaczu i odciąć swój fragment.

    Precyzyjne ustalenie granic nieruchomości wspólnej ma jeden bardzo ważny
    aspekt - determinuje kto (wspólnota czy właściciel lokalu) płaci za
    utrzymanie i naprawy poszczególnych elementów.

    MWK
    --
    Wrocław od zawsze poddaje się ostatni!