eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom › Re: Czy zmienić ordynacje w RP3 by dać wyborczym RZECZYWISTY wybór? [Was: Polskie Migi z kraja]
  • Data: 2022-03-10 15:33:59
    Temat: Re: Czy zmienić ordynacje w RP3 by dać wyborczym RZECZYWISTY wybór? [Was: Polskie Migi z kraja]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Ja już dawno straciłem nadzieję, że którakolwiek partia w Polsce
    > będzie lepiej rządziła.

    Czy z we związku z jest za zmianą sztywnego progu wyborczego
    albo inną zmianę żeby zwiększyć wybór albo ułatwić partiozmian?

    Jeśli w Polsce w wyborach do Sejmu byłby system mieszany ordynacji
    większościowej i jednomandatowych okręgów wyborczy to:
    a) budowanie koalicji rządzących raczej+ nie zostanie utrudnione
    [ patrz UK i USA (JOW) albo Niemcy (system mieszany)]
    b) parę "popularnych twarzy" nowych ruchów politycznych dostanie się do
    Sejmu i będzie mogło pokazać czy jest *politycznie kompetentną*
    opozycją. Czy potrafią coś+ osiągnąć jak już *choć trochę* mogą.

    Jak rozumiem w Niemczech jest system mieszany pół na pół.

    *Dla mnie* efekt 5% progu wyborczego i ordynacji większościowej w RP3 to
    *GÓWNIANY* wybór dla wyborców. Demokracja/Wyborokracja bez PRAWDZIWEGO
    wyboru jest wielkie śmierdzące gówno warta dopóki coś ostro większości
    *wyborców nie wkurwi.

    --
    A. Filip