    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Date: Wed, 1 Apr 2009 20:25:48 +0200

    news:gr0aba$brv$1@news.onet.pl...
    > Ale to jest bardzo dobra odpowiedź. :)
    > Nie musisz podawać tych danych ale też wtedy masz takie a nie inne
    > konsekwencje.

    Żadnych konsekwencji nie ma. PIT zawiera zeznanie podatkowe i jest
    chroniony tajemnicą skarbową. tryb dostępu do tych danych określa ustawa.
    uprawnionym na pewno nie jest zakład pracy. Zakładowi pracy powinno
    wystarczyć oświadczenie. jeśli mają podejrzenia, ze pracownik skłamał, to
    składają zawiadomienie o przestępstwie i organ uprawniony to zbada. Zresztą
    żądanie PIT-a jest nienajmądrzejszym pomysłem, bo co za sztuka zrobić dwa,
    jeden prawdziwy dla Urzędu Skarbowego, a drugi fałszywy dla pracodawcy.