eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy za "przerabianie rzeczy" grozi odpowiedzialnosc karna? Artykul z Gazety Wyborczej ;-) › Re: Czy za "przerabianie rzeczy" grozi odpowiedzialnosc karna? Artykul z Gazety Wyborczej ;-)
  • Data: 2009-07-05 13:15:32
    Temat: Re: Czy za "przerabianie rzeczy" grozi odpowiedzialnosc karna? Artykul z Gazety Wyborczej ;-)
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:h2pnsa$5c5$1@inews.gazeta.pl ALEX Przekliniak
    <k...@s...us> pisze:

    > A jak jest z iPhone? Formalnie wolno mi tego wynalazka używać jedynie po
    > podpisaniu umowy z operatorem. W Polsce Orange i Era. Ale ja nie chcę
    > podpisywać umowy, wolę prepaida. Żebym mógł używać w innej sieci muszą
    > być złamane zabezpieczenia. Za to też mogę iść siedzieć? Nie używam i
    > pytam teoretycznie.
    Nie wiem, prawo (także autorskie) zawiera wiele debilnych zapisów.
    Gdzieś kiedyś czytałem opinię, że zmiana numeru IMEI we własnym, legalnie
    kupionym telefonie to przestępstwo takie samo jak umieszczenie na legalnie
    nabytym samochodzie fałszywych tablic rejestracyjnych, przebicie (a nawet
    tylko zatarcie) numerów silnika/nadwozia itp.
    Trudno o głupsze porównanie, ale ktoś je tam jednak wymóżdżył.
    Dowodów wprawdzie brak (mamy w tym wątku usera Krzyżaka, który też wali
    swoje wydumane nonsensy dowodami się nie przejmując), ale temat jest.
    Wg mnie najważniejszą sprawą są właśnie kwestie dowodowe, a tu mamy m.in.
    kwestię zamiaru i celu.

    --
    Jotte