eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy wymalowanie "Czas na sąd ostateczny" (na Sejmie) to groźba karalna? › Re: Czy wymalowanie "Czas na sąd ostateczny" (na Sejmie) to groźba karalna?
    Subject: Re: Czy wymalowanie "Czas na sąd ostateczny" (na Sejmie) to groźba
    karalna?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Sun, 22 Jul 2018 23:10:28 +0200

    W dniu 2018-07-22 o 22:19, A. Filip pisze:
> [...]
    51802508468485&id=100009162671508

    > Ponieważ "Niemcy wozili Żydów do gazu" to Żydzi w UB za PRL i inni
    > utrwalający komunistyczną okupację Polski przez Sowiety/Rosję są kryci?

    Po pierwsze, te linki zamieściłem w związku (z zadziwiającym) zbiegiem
    okoliczności dzisiejszej daty i twojej wzmianki o Żydach. Warto to
    przypomnieć, tym bardziej w obliczu tego, co się w dzisiejszej w Polsce
    dzieje. Naziści też doszli do władzy w sposób demokratyczny i dokładnie
    tak jak pis twierdzili, że skoro ich naród wybrał, to oni mieli rację i
    mogą swój kraj i swoje prawo dowolnie zmienić. Nie mieli racji. Tak jak
    pis nie ma jej teraz.

    Po drugie. Czemu akurat czepiasz się _tylko_ Żydów w UB?
    W UB jak i całym aparacie PRLu "pracowali" głównie Polacy (przy okazji,
    czy Żyd z polskim obywatelstwem, to nie Polak?).
    Dlaczego Polacy są kryci, a Żydzi nie?

    > Jakiś związek jest. Nachalne wykorzystywanie tego związku jako
    > UB-sprawiedliwienia IMHO nie wymaga komentarzy.

    Czytasz i nie rozumiesz.
    Nawet nie próbuję usprawiedliwiać UBeckich Żydów.
    Próbuję zrozumieć brak konsekwencji. Dlaczego tylko Żydzi?
    Dlaczego akurat oni, a inni, np. polscy nie?

    > Skoro "Naród Polski" man odpowiadać za tych co pod Niemiecką okupacją
    > Żydów Niemcom wydawali

    Ubzdurałeś coś sobie.
    Żaden naród polski nie ma odpowiadać. Nikt normalny się tego nie domaga.
    Równie dobrze mógłbyś się domagać, żeby naród polski odpowiadał za
    Trynkiewicza.
    Fakty historyczne to jedno, a odpowiedzialność to drugie. Zamieszczanie
    w podręcznikach historii informacji i omawianie tych _faktów_ na
    lekcjach historii, że Polacy również współpracowali z nazistami, nie ma
    nic wspólnego z moją, czy twoją za to odpowiedzialnością.
    Ktoś chce ciebie do więzienia wsadzać za przodka, który wydał Niemcom
    Żyda, że piszesz o jakiejś odpowiedzialności?

    > to dlaczego "Naród Żydowski" ma nie odpowiadać za
    > Żydów w UB

    A dlaczego ma odpowiadać? Dlaczego jakiś 6-letni Mosiek w Izraelu, ma
    odpowiadać za praprapra dziadka w polskim UB?

    Ta prawacka retoryka o zbiorowej odpowiedzialności jakichś narodów za
    czyny praprapra dziadków jest idiotyczna.

    > i innych utrwalaczy władzy ludowej? Witaj w świecie
    > niepożądanych konsekwencji,

    Te konsekwencje są tylko w twojej głowie. Witaj w realnym świecie.
    Jakbyś miał pecha i miał praprapra dziadka przestępcę, to od razu byś
    zmienił zdanie co do ponoszenia konsekwencji za jego czyny.

    > zastosowania "standardów odpowiedzialności"
    > nie tylko tam gdzie to je promującym wygodnie. Akurat tylko ten aspekt
    > jest jako tako na temat tej grupy IMHO.

    Czyli wracając do tematyki grupy... chcesz zaproponować, żeby dzieci
    odpowiadały przed sądem i ponosiły konsekwencje za czyny swoich rodziców?
    Bo jak inaczej rozumieć twoje dywagacje na temat odpowiedzialności
    narodów za takie czy owakie czyny przodków? Przecież te narody nie
    składają się z mieszaniny gazów czy płynów, tylko z takich ludzi jak ty,
    czy ja.
    Czujesz się odpowiedzialny za gwałt, który dokonał Chrobry na ruskiej
    księżniczce? Jako patriota powinieneś ponieść konsekwencje i sam zgłosić
    się do odbycia kary.

    Pozdrawiam
    Piotr