    Date: Wed, 23 Jun 2010 09:00:26 +0200
    From: Jan <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy wspolnota moze odciac wode w mieszkaniu za zaleglosci?

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:4c213c2a$0$17092$65785112@news.neostrada.pl Jan

    > Ze względu na to, że mieszkanie stanowi jego własność, co wątkosprawca
    > jasno zapodał w toku wątku.
    > Stąd nie występuje w ogóle w tym przypadku zjawisko czynszu. Czynsz jest
    > bowiem opłatą za najem, dzierżawę itp. (łatwo znajdziesz definicję), a
    > on jest u siebie.
    > Skoro nie ma obowiązku płacenia czynszu, to nie można mu za jego
    > niepłacenie odciąć wody, ogrzewania itd.
    > Teraz jasne?

    Czynsz nazwany przez wątkosprawcę to nic innego, jak wydatki na remonty
    i bieżące konserwacje, opłaty za dostarczane media, opłaty za utrzymanie
    porządku i czystości, wynagrodzenie zarządcy itd.
    Ustawa o własności lokali definiuje zadania wspólnoty. Jeżeli lokator
    uporczywie utrudnia wykonywanie tych zadań, to wspólnota musi coś
    przedsięwziąć. Skoro może wymusić sprzedaż mieszkania (to więcej), to
    może również wymusić opłaty (to mniej).
    Skoro facet nie płaci za te media, to nie zostają mu one dostarczane.
    Zarząd i mieszkańcy innych lokali mogą podjąć uchwałę, która zwalnia z
    części opłat jakiegoś lokatora, ale czy zechcą akurat jego, tego nie wiem.
    Teraz jasne?