  • Data: 2010-06-23 18:10:16
    Temat: Re: Czy wspolnota moze odciac wode w mieszkaniu za zaleglosci?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:4c21b10f$0$2605$65785112@news.neostrada.pl Jan
    <j...@w...pl> pisze:

    > Czynsz nazwany przez wątkosprawcę
    To nie ma znaczenia, co wątkowinowajca nazywa czynszem - niech sobie głupki
    pokroju Lawy kombinują.
    Ja odpowiedziałem na zadanie pytanie tak jak zostało zadane i moja odpowiedź
    była zgodna z prawdą.
    Musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że odpowiadając konkretnej osobie na grupie
    nie czynisz tego w 4 oczy, lecz w pewnym stopniu publicznie. Niech ktoś, kto
    kiedyś będzie czytał też skorzysta, nie? Ja się od takiej pasywnej lektury
    wielu pożytecznych rzeczy dowiedziałem/nauczyłem.

    > to nic innego, jak wydatki na remonty i bieżące konserwacje, opłaty za
    > dostarczane media, opłaty za utrzymanie porządku i czystości,
    > wynagrodzenie zarządcy itd.
    Nie masz racji. Remonty, naprawy, konserwacje to tzw. fundusz remontowy
    (osobna kasa).
    Eksploatacja to użytkowanie części wspólnej, woda, ścieki, ogrzewanie i inne
    takie.

    > Ustawa o własności lokali definiuje zadania wspólnoty. Jeżeli lokator
    > uporczywie utrudnia wykonywanie tych zadań, to wspólnota musi coś
    > przedsięwziąć. Skoro może wymusić sprzedaż mieszkania (to więcej), to może
    > również wymusić opłaty (to mniej).
    Ze sprzedażą mieszkania nie tak łatwo. Sprawa sądowa, zwykle długotrwała,
    rażąca dysproporcja pomiędzy długiem a rynkową wartością lokalu. No i nie o
    to było pytanie.

    Teraz jasne?