  • Data: 2006-06-20 18:04:30
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał:

    > [...]
    >
    > Nie masz racji. Art. 117 par 1. ustawy o PAiPP.

    Dokładnie brzmi on:

    'Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu rozpowszechnienia
    utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji oryginalnej lub w postaci
    opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.'

    Jeśli mamy tylko wykonane odbitki, to jak udowodnisz, że w celu
    rozpowszechniania? Taki dowód jest możliwy dopiero gdy podjęte zostały
    również inne działania - np. rozesłane oferty, reklamy itp.

    > Jw.

    Tu faktycznie wyszło na Twoje. Zakładając, ze był zamiar rozpowszechniania
    prawo faktycznie zostaje złamane w momencie wykonania odbitek. Tyle, że
    jeśli ktoś tylko wykonał odbitki a nie podjął jeszcze żadnych innych
    działań - zamiar jest nie do udowodnienia. Zawsze może twierdzić, że wykonał
    500 odbitek, bo chce sobie nimi ścianę wytapetować...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)