  • Data: 2006-06-20 19:58:04
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kubiak [###p...@m...liamg.###] napisał:

    > No, jeżeli miałby być przykładem na wpływ zorzy polarnej na
    > miesiączkowanie pingwinów to faktycznie jest mało sensowny. Ale jako
    > dowód tezy że ,,zrobienie odbitki może naruszać PA'' jest w 100%
    > sensowny i poprawny.

    Idąc tym tokiem rozumowania, to sparaliżował byś po prosu życie. Każde
    nasze zachowanie MOŻE NARUSZAĆ jakieś tam prawo. Jak idziesz ulicą, to
    być może idziesz kogoś zamordować. Jak kupujesz ziemniaki, to być może
    za kradzione pieniądze. Ja jak nawet za własne, to być może po wyjściu
    ze sklepu zaczniesz nimi rzucać w przejeżdżające pojazdy.

    Natomiast ściganiu podlega takie zachowanie, które zmierza
    bezpośrednio do popełnienia przestępstwa. To musi być na takim etapie,
    że da się udowodnić. Jest cały szereg sytuacji, które można sensownie
    zinterpretować w jedną i drugą stronę.

    Sztandarowy przykład, to człowiek zatrzymujący w nocy w ciemnym lesie
    przejeżdżający samochód. Może to być morderca - zdecydowanie nie
    należy się zatrzymywać, a nawet w takim wypadku można by było go jakoś
    tam niecelowo rozjechać zasłaniając się tanem wyższej konieczności.
    Może to być świadek wypadku i zatrzymywać samochód, by uzyskać pomóc,
    a wówczas rozjechanie delikwenta było by zdecydowanie
    niechrześcijańskim uczynkiem i należało by mu raczej pomóc. No i
    wreszcie mamy cała gamę pośrednich wypadków w rodzaju zagubionych
    turystów czy pechowych właścicieli zepsutych samochodów.

    Podobnie z tymi fotografiami. Może i to jest przestępstwo, ale żadnych
    racjonalnych przesłanek na to nie mamy i tyle.