  • Data: 2008-11-15 11:35:07
    Temat: Re: Czy usługa transportu osób jest rzeczą ruchomą?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Nov 2008, d...@k...chip.pl wrote:

    > Bardziej szczegółowo czy do usługi przewozu osób
    [...]
    > czy raczej kodeks cywilny "umowa o dzieło"?

    A dlaczego nie KC umowa pożyczki? ;)

    Hint:
    _117.html

    Od art. 776 - przewóz osób jest *odrębnie zdefiniowaną* umową
    nazwaną, tak samo jak umowa o dzieło, umowa pożyczki, umowa
    najmu... nie ma więc możliwości aby taki przewóz był "dziełem".

    To jest bardzo konkretna usługa, która z okazji nie podpadania
    pod zapis "Do umów o œwiadczeniu usług, które nie sš uregulowane
    innymi przepisami, stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu"
    *również* nie kwalifikuje się pod zlecenie.

    pzdr, Gotfryd