  • Data: 2007-10-20 18:59:00
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, odsprzedał je klientowi. O ile np. pianę mogę uznać za materiał
    > pomocniczy niezbędny do wykonania usługi o tyle w przypadku okna
    > zdecydowanie nie.

    Całe szczęście to nie Twoje widzimisie decyduje co jest towarem handlowym, a
    co materiałem.
    W sytuacji opisanej okno jest takim samym materiałem, jak pianka, zaprawa,
    farba, kotwa itd.

    > Miałbyś rację gdyby klient kupił sobie okno w sklepie a potem ciebie
    > najął do wykonania usługi wymiany okna.

    Bez komentarza.
    Nie czytasz dokładnie, masz swoje definicje. Stąd zapewne nie potrafisz
    odpowiedzieć na moje pytanie.
    Ta sama rzecz może być dla sprzedawcy towarem handlowym lub materiałem.
    Towar sprzeda, materiał wykorzysta do wykonania usługi.
    Np. śuba. Mogę go sprzedać - bedzie towarem. Mogę go wykorzystać do
    skręcenia silnika - bedzie materiałem wykorzystanym do wykonania usługi.

    > Wręcz przeciwnie. Na fakturze jest poz. 1 wałek, poz. 2 wymiana wałka.

    Nie pytam, jak Ty byś zafakturował tylko podałem jak jest. 1 pozycja -
    wymiana wałka rozrzadu 1000zł.
    Widać nie masz za wiele wspólnego z prowadzeniem działalnosci gospodarczej i
    możliwymi sposobami fakturowania usług.
    Poczytaj - może wówczas zrozumiesz co piszę.
    http://tiny.pl/1sss
    http://tiny.pl/1ssv
    Polecam też lekturę pl.soc.prawo.podatki :)

    Nadal czekam na jednoznaczną odpowiedź, jaka jest podstawa prawna do
    zareklamowania materiału wykorzystanego do wykonania usługi. Czy ktoś zna?