  • Data: 2007-10-19 16:24:17
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jeśli chodzi ogólnie o poruszony problem, to usługa nie może być
    > przedmiotem reklamacji z tytułu niezgodności produktu z umową, ponieważ -
    > zgodnie z art. 1 ustawy to regulującej - stosuje się ją wyłącznie do
    > sprzedaży rzeczy ruchomej.

    No właśnie. Czy rzeczwywiście nie może?

    Przydład: Konsument zamawia wymianę stolarki okiennej w swoim mieszkaniu.
    Spisana zostaje umowa (z określeniem, jakie materiały mają być użyte do
    wykonania usługi).
    Sprzedawca wykonuje usługę, wystawia fakturę za
    wykonaną usługę (faktura jest za usługę, okna były materiałem).
    Okno psuje się. Czy konsument może zareklamować z tytułu niezgodności z
    umową?

    Ustawa w art. 6 mówi:
    Za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową uważa się również
    nieprawidłowość w jego zamontowaniu i uruchomieniu, jeżeli czynności te
    zostały wykonane
    w ramach umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub przez osobę, za którą ponosi
    on odpowiedzialność, albo przez kupującego według instrukcji otrzymanej przy
    sprzedaży.

    Tu w przykładzie konsument nie zamówił "okna + wymiana", a "wymianę stolarki
    okiennej". Efekt końcowy dla klienta ten sam, ale inna treść na fakturze.
    Wychodzi na to, że gdyby zamówił okna i zlecił ich wymianę to wówczas mógłby
    skorzystaćz dobrodziejstw ustawy. Ale jako że zamowił wymianę stolarki
    okiennej (okreslajac jakie materiały mają być użyte) już nie może z
    reklamować z tytułu niezgodnosci z umową.

    Czy rzeczywiscie tak jest? Jeśli tak, to na jakiej podstawie konsument może
    zareklamować taką usługę (wadę w użytych, zamontowanych materiałach)? KC i
    rękojmi?

    pozdrawiam