  • Data: 2007-10-20 17:22:55
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A on ich nie znalazł, nie ukradł, nie dostał w prezencie. Kupił je.

    Nie kupił ich. Kupił je wykonawca. I wykonał przy ich pomocy usługę.

    > Takie że i okno _kupił_. Analogia :)

    j/w.

    > IMO niezależnie od fikcji fakturowo-podatkowej faktem jest zakup
    > przez konsumenta okna i to okno może być reklamowane u sprzedawcy
    > z tytułu niezgodności z umową.

    O jakiej fikcji mówisz? Konument zleca "wymianę" stolarki okiennej z
    materiałów własnych wykonawcy, określajac jakie to materiały mają być. Ja tu
    fikcji fakturowo-podatkowej nie widze. Wręcz materiały nie powinne być
    wyszczególniane na fakturze, jeśli zamówiona jest całościowa usługa. Ba, nie
    muszę nawet nigdzie podawać konsumentowi wartości okien. Po prostu podpisuję
    umowę na wykonanie z konkretną kwotą do zapłaty i tą kwotę ma znać
    konsument.

    Zmieńmy rodzaj towaru, byś nie podejrzewał jakichś kombinacji z VAT.

    Zamawiam wymianę wałka rozrządu w silniku swojego samochodu. Zakład wykonuje
    robotę, fakturuje mi tą usługę: poz. 1 wymiana wałka rozrzadu 1000zł z VAT.
    Po roku rozbieram silnik sam i widzę, że wałek posiada wadę fabryczną (bąbel
    powietrzny).

    Czy mogę zareklamować to z tytułu niezgodnosci z umową? Nie kupiłem wałka,
    kupiłem usługę. Materiał użyty do wykonania usługi przez mechanika ma wadę.
    Sytuacja analogiczna do tej z pierwszego przykładu.

    Wydaje mi sie że Ty uznasz, że tak. Ja uważam że nie.

    A co myslą inni? Czekam na Wasze opinie.