    From: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy uczeń może sprzedawać strony www.
    Date: Wed, 21 May 2003 22:37:28 +0200

    najlepszym rozwiazaniem jest umowa o dzielo bo do takiego z pewnoscia mozna
    zaliczyc tworzenie stronty www
    firma powinna spisac z toba umowe o dzielo w ktorym okresli wszelkie warunki
    wykonania strony i wynagrodzenia
    ty po wykonaniu zlecenia wystawisz firmie rachuunek na podtsaiw ktorego
    rozliczysz sie z nimi za wykonana prtace i tyle formalnosci
    na pocztaku nastepnego roku dostaniesz od firmy rozliczenie do urzedu
    skarbowego z ktorym to rozliczeniem rozliczysz podatek i jesli nie zarobiles
    wiecej niz okolo 2700 zl (z glowy wiec dokladnie sprawdz) to odbierzesz caly
    zaplacony podatek ktory firma za Ciebie odprowadzila

    mozesz oczywiscie skorzystac takze z umowy zlecenie ale koszty uzyskania
    przychodu sa nizsze co zmniejsza twoja pensje na reke

    przyklad:ustalona kwora wynagrodzenia 1000zl
    umowa o dzielo:
    kwota brutto: 1000 zł
    koszty uzyskania przychodu: 500 zł (50%)
    kwota do opodatkowania: 500 zł
    podatek: 100 zł
    na reke dostaniesz: 900 zl

    umowa zlecenie:
    kwota brutto: 1000 zł
    koszty uzyskania przychodu: 200 zł (20%)
    kwota do opodatkowania: 800 zł
    podatek: 160 zł
    na reke dostaniesz: 840 zl

    pozdrawiam