  • Data: 2006-02-22 15:49:02
    Temat: Re: Czy trzeba przechodzic przez przejscie dla pieszych ?
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Feb 2006 00:28:48 +0100, Paweł Sakowski wrote:

    > "Lub" koniunkcją? Polecam lekturę
    Przecinek pomiędzy "zabudowanym" a "na" jest koniunkcją (nie widzę tu
    "Lub" - jako alternatywa) i do tego stwierdzenia się odnosiłem.
    > 5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują
    > tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez
    > jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla
    > pieszych."
    Jakoś trudno mi tłumaczyć:
    "Na obszarze zabudowanym _lub_ na drodze dwujezdniowej lub po której
    kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni (...)"
    To byłyby trzy alternatywy a powinna być (jak już ktoś w tym wątku
    napisał): koniunkcja z alternatywą.

    Chyba że się nie zrozumieliśmy.

    pozdr

    Radek