    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to zgodne z prawem?
    Date: Thu, 14 Jul 2005 08:49:37 +0200

    Użytkownik "Harry" <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> napisał
    w wiadomości news:db51cp$6cu$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > a mi sie wydaje ze okreslenie JP II bylo wymyslone w watykanie i na
    > okres zycia papieza przekazane mu, natomiast po smierci, prawo do tego
    > okreslenia wraca do watykanu, to jakby taki znak towarowy, przekazany
    na
    > okres pewnego czasu, ale prawa do niego maja osoby co go wymyslily, bo
    > nie jest to nazwa zwyczajowa(jak rower czy sanki)

    Nie. To prędzej już przyjął bym, że jest to kłowa tego państwa i stąd
    wynika prawna ochrona jej imienia. Ale tak naprawdę, po przemyśleniu,
    doszedłem do wniosku, że jeśli ktoś postanowi nazwać jakąś placówkę
    imieniem Jana Pawła II, to ciężko będzie znaleźć podstawę prawną
    zabraniającą mu tego.

    Nawet koncepcja obrażania uczuć religijnych jest cienką podstawą, bo
    przecież wierzymy w Boga, a nie JP II. Ale w każdym razie obecnie jest
    to najprawdopodobniej jedyna droga ewentualnego zablokowania zapędów
    nazywania wszystkiego tego imieniem.