  • Data: 2004-10-27 07:09:23
    Temat: Re: Czy to legalne ? Proszę o pomoc.
    Od: "outs" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jeszcze dwa słowa wyjaśnienia, które może rzucą jakieś dodatkowe światło na
    sprawę.

    Z odpowiedzi, którą otrzymałem od firmy IClear Ltd. wynika, że wszystkie
    zakłady są traktowane jako zawarte na Malcie.

    I jeszcze prosiłbym o interpretację jednego artykułu kodeksu karnego
    skarbowego:

    Art. 107. § 1. Kto wbrew przepisom ustawy lub warunkom zezwolenia urządza
    lub prowadzi grę losową, zakład wzajemny, grę na automacie lub grę na
    automacie o niskich wygranych,podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych
    albo karze pozbawienia wolności do lat 2, albo obu tym karom łącznie.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    uczestniczy w zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie
    wzajemnym.

    § 3. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu zabronionego określonego w § 1 lub 2
    w celu osiągnięcia korzyści majątkowej z organizowania zbiorowego
    uczestnictwa w grze losowej, zakładzie wzajemnym, grze na automacie lub grze
    na automacie o niskich wygranych,podlega karze grzywny do 720 stawek
    dziennych albo karze pozbawienia wolności do lat 3, albo obu tym karom
    łącznie.

    § 4. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
    lub 2 podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    Chodzi mi konkretnie o paragraf 2 tego artykułu. Czy to oznacza, że jeżeli
    jestem w Polsce i obstawię zakład przez internet to będzie to nielegalne, a
    jeżeli zrobię to samo będac poza granicami Polski, np. w Czechach, to
    wszystko będzie zgodne z prawem ?

    outsider