  • 1. Data: 2004-10-26 08:12:06
    Temat: Czy to legalne ? Proszę o pomoc.
    Od: "outs" <o...@p...com>

    Dzień dobry,

    Nurtuje mnie pewien problem i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Proszę o
    pomoc.

    1. Czy w Polsce zawieranie zakładów wzajemnych poprzez internet w firmie
    zarejestrowanej na Malcie jest legalne?

    2. A jeżeli jest to nielegalne, to czy mogę zawrzeć legalnie taki zakład
    poza granicami Polski, np. w Czechach ?
    I czy powinienem potem zapłacić w Polsce podatek od takiej wygranej?

    outsider

  • 2. Data: 2004-10-26 10:55:03
    Temat: Re: Czy to legalne ? Proszę o pomoc.
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "outs" <o...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > poza granicami Polski, np. w Czechach ?
    > I czy powinienem potem zapłacić w Polsce podatek od takiej

    Polecam lekturę ustawy o grach losowych a w szczególności poniższy przepis:

    Art. 5. 1. Działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w
    kości, gry bingo pieniężne, zakładów wzajemnych, gier na automatach oraz
    gier na automatach o niskich wygranych może być prowadzona wyłącznie w
    formie spółki akcyjnej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, mającej
    siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2004-10-26 11:54:44
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    > formie spółki akcyjnej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, mającej
    > siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    A pierszenstwo (czy jak to sie zowie) prawa unijnego nad lokalnym. Malta wszak tez
    jest w Uni. Skoro tam to jest legalne to
    dlaczego nielegalne mialo by byc w Polsce ?

  • 4. Data: 2004-10-26 20:05:25
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Arek Margraf wrote:
    > A pierszenstwo (czy jak to sie zowie) prawa unijnego nad lokalnym. Malta wszak tez
    jest w Uni. Skoro tam to jest legalne to
    > dlaczego nielegalne mialo by byc w Polsce ?

    A kto powiedział że prawo unijne to reguluje?

    KG

  • 5. Data: 2004-10-26 20:53:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ta lektura mu nic nie pomoże. Gość trafił na problem, który jest ja dotąd
    nie rozwiązany. Wiąże się to z ustaleniem miejsca zawarcia umowy, gdy ta
    jest zawierana przez sieć. Z punktu Polskiego prawa tamta firma w Polsce
    działać nie ma prawa. I UE tu nic do rzeczy akurat nie ma. Pytanie, czy w
    sytuacji zawierania tej umowy przez sieć tamta firma działa w Polsce? Nie
    umiem odpowiedzieć na to pytanie i z tego co wiem, to będzie taką odpowiedź
    trudno znaleźć.

    A co do podatku. Zapytaj na grupie pl.soc.prawo.podatki . Podejrzewam, ze
    będzie podobnie, jak z dochodem osiąganym za granicą. Czyli jeśli mamy umowę
    o unikaniu podwójnego opodatkowania z Maltą, to nie płacisz tu do wysokości
    tam zapłaconej.

  • 6. Data: 2004-10-26 21:01:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Arek Margraf wrote:
    [...]
    >+ A pierszenstwo (czy jak to sie zowie) prawa unijnego nad lokalnym.
    >+ Malta wszak tez jest w Uni. Skoro tam to jest legalne to
    >+ dlaczego nielegalne mialo by byc w Polsce ?

    Na tej samej zasadzie jak:
    - na Słowacji jest liniowy podatek 19% a u nas "wg skali"
    - w Niemczech jest 16% VAT a u nas 22%
    - w Holandii niektóre narkotyki można kupić legalnie a u nas nie

    Co ma prawo MALTAŃSKIE do prawa UNIJNEGO ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-26 21:18:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mecenas wrote:

> [...]
    > formie spółki akcyjnej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, mającej
    > siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    No tak, ale to jest przepis dotyczący działalności. Czyli 'firmy' która
    ten hazard obsługuje - a nie 'brania udziału' w tymże hazardzie.

    Zaś firma maltańska nie podlega pod polskie ustawy.

  • 8. Data: 2004-10-26 21:48:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ o unikaniu podwójnego opodatkowania z Maltą, to nie płacisz tu do wysokości

    A to zależy jak umowa reguluje poszczególne podatki. Umowa może być
    a TEGO podatku nie regulować... klasyka: podatek od spadku z USA
    dla Polaka w Polsce. W USA nie ma "od spadków" (to jest "zwykły
    dochód") więc w .pl nie ma zwolnienia... i łup drugi raz.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-27 07:09:23
    Od: "outs" <o...@p...com>

    Witam,

    Jeszcze dwa słowa wyjaśnienia, które może rzucą jakieś dodatkowe światło na
    sprawę.

    Z odpowiedzi, którą otrzymałem od firmy IClear Ltd. wynika, że wszystkie
    zakłady są traktowane jako zawarte na Malcie.

    I jeszcze prosiłbym o interpretację jednego artykułu kodeksu karnego
    skarbowego:

    Art. 107. § 1. Kto wbrew przepisom ustawy lub warunkom zezwolenia urządza
    lub prowadzi grę losową, zakład wzajemny, grę na automacie lub grę na
    automacie o niskich wygranych,podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych
    albo karze pozbawienia wolności do lat 2, albo obu tym karom łącznie.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    uczestniczy w zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie
    wzajemnym.

    § 3. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu zabronionego określonego w § 1 lub 2
    w celu osiągnięcia korzyści majątkowej z organizowania zbiorowego
    uczestnictwa w grze losowej, zakładzie wzajemnym, grze na automacie lub grze
    na automacie o niskich wygranych,podlega karze grzywny do 720 stawek
    dziennych albo karze pozbawienia wolności do lat 3, albo obu tym karom
    łącznie.

    § 4. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
    lub 2 podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    Chodzi mi konkretnie o paragraf 2 tego artykułu. Czy to oznacza, że jeżeli
    jestem w Polsce i obstawię zakład przez internet to będzie to nielegalne, a
    jeżeli zrobię to samo będac poza granicami Polski, np. w Czechach, to
    wszystko będzie zgodne z prawem ?

    outsider