  • Data: 2009-01-31 13:00:24
    Temat: Re: Czy to jest legalne (palenie flagi)?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ant" <a...@n...tld> napisał
    > Pytanie moje jest takie, na ile legalne jest
    > takie postępowanie,

    Jeśli to flaga inna niż polska, przestępstwo z art. 137 kk zaistnieje, gdyby
    została ona wystawiona przez władze polskie lub niemieckie na terenie
    Polski, a sprawca by ją zabrał czy znieważył. Inaczej nie jest to
    przestępstwo. Aczkolwiek nie wiem czy takie palenie obcych symboli,
    publicznie nie można zaliczyć do art. 140 kodeksu wykroczeń.

    >a jesli nie, to co za to
    > może grozić i który wymiar sprawiedliwości
    > tym się bardziej zainteresuje (polski czy niemiecki)

    Polak, w Polsce..., oczywiście, że jeśli już, to polskie organy.