    From: Bungo <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy statut jest aktem prawa miejscowego?
    Date: Fri, 15 Sep 2006 08:26:14 +0200

    J.A. napisał(a):
    > Z tym prawem lokalnym to też niejasna dla mnie sprawa.
    > Na pewno dotyczy uchwał samorządów terytorialnych.
    > Jednak czy statut centralnego organu administracji państwowej
    > można uznać jako źródło prawa lokalnego, choćby nawet traktować
    > go jako uchwałę?
    > Na mój prosty rozum organ centralny jest organem centralnym, a
    > nie lokalnym, w związku z tym jego statutu nie można traktować
    > jako uchwały organu lokalnego i co za tym idzie - nie może być
    > źródłem prawa lokalnego a tym samym nie może być źródłem prawa w
    > rozumieniu zdefiniowanym w Konstytucji. I tutaj pewnie masz
> [...]

    Nie tylko ty jestes >czlowiekiem<, innym - zwlaszcza majacym pojecie o
    prawie - tak sie nie wydaje.

    przeczytaj art. 87 ust. 2 oraz art. 176 Konstytucji. Jak zrozumiesz
    uzyte tam wyrazy, zrozumiesz te normy prawne i przestaniesz pitolic.

    Swoja droga nie slyszalem o panstwie, w ktorym istnialaby piecio- (i
    wiecej) instancyjna droga sadowa...

    ==> Bungo:-)