    From: "J.A." <l...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy statut jest aktem prawa miejscowego?
    Date: Mon, 11 Sep 2006 21:44:46 +0200

    Mon, 11 Sep 2006 21:08:27 +0200, na pl.soc.prawo, Bungo
    napisał(a):

    > nie jest. statut jest prawem powielaczowym:-(
    > Twoje interpretacje prawne nie sa prawidlowe.
    > mozesz skorzystac z mojej rady, badz znalezc lepsze rozwiazanie.
    > nie zakladaj tez, ze akurat na grupie prawo Twoje interpretacje jako
    > osoby nie majacej zielonego pojecia o prawie zostana przyjete tutaj z
    > podziwem jako niezwykle wnikliwe...

    Napisałem wprost, ze nie jestem prawnikiem i nie jest to żadną
    tajemnicą.
    Być może celem prawników jest wywołanie podziwu dla siebie, ja
    natomiast oczekuję raczej konkretnych argumentów co jest nie tak,
    jeśli akt prawny podaje, że jest tak a nie inaczej.

    > nie tez zakladaj nowych watkow, typu: czy rzecznik praw obywatelskich
    > moze wniesc skarge do Trybunalu Konstytucyjnego, bo sam mnozysz problemy.

    Widzę, że ciebie to ubodło osobiście.
    W takim razie przepraszam. Nie jest moim celem mnożenie
    problemów, tylko sprawdzenie czy mam rację.
    Pisałem prowokacyjnie, fakt. Niemniej jednak dało to skutek i
    sporo się dowiedziałem. Gdy pisałem spokojniej, bywało że w ogóle
    nie dostawałem odpowiedzi.
    Żałuję tylko że z tego Twojego ostatniego listu nic konkretnego
    wyciągnąć nie mogę, bo wynika z niego mniej więcej tylko to, żem
    głupi, ale to nijak nie może służyć jako argument w sprawie.

    Co do statutu, to jednak spotkałem się z tym, że jest aktem prawa
    miejscowego, np. tu:

    "Statut Powiatu Włocławskiego jest szczególnym aktem prawa
    miejscowego".

    http://bip.powiat.wloclawski.pl/?cid=143

    Jak widzisz, może i jestem głupi i laik. Nie umiem myśleć po
    prawniczemu, ale czasami zdarza mi się mieć rację, więc może nie
    zawsze warto to moje myślenie tak w czambuł potępiac?

    --
    J.A.