    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy słusznie odmówiono mi wydania dokumentacji medycznej?
    Date: Tue, 18 Sep 2007 17:31:55 +0200

    Użytkownik "Barbara" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fcomc7$ihu$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > całą
    > zoz'ie
    >
    > Ale aplikant radcowski napisał:
    > "Bezpłatny jest wgląd do niej lub ***wydanie*** oryginału, mimo że w tym
    > ostatnim wypadku ZOZ musi pozostawić u siebie kopię lub pełny odpis
    > dokumentacji (§ 53 ust. 3 rozporządzenia). Czyni to jednak na własny
    > koszt."
    >
    > Dla mnie wynika z tego, że ZOZ musi mi wydać oryginał, sobie robiąc odpis
    > lub kserokopie. W każdym razie wynika też z tego, że ma obowiązek
    > chociażby wypożyczyć mi nieodpłatnie całą dokumentację, czy dobrze
> [...]

    witam

    przepisy, na które się powołujesz, biorąc pod uwagę twoje pytanie, należy
    interpetować w ten sposób, że:
    1) prawo wglądu do dokumentacji medycznej mają pacjent oraz inne podmioty
    uprawionone wyliczone w art.18 ust.3 ustawy - to są owe uprawnione podmioty
    i organy, w tym również ZOZ'y;
    2) udostępnienie tej dokumentacji następuje wyłącznie w jednym z 3
    wskazanych w ww. artykule sposobów;
    3) jeżeli wnosisz o wydanie oryginałów dokumentacji, to zakład ma obowiązek
    ci ją wydać w zakresie przez ciebie wskazanym, jednakże zawsze za
    potwierdzeniem wydania tobie lub innemu podmiotowi uprawnionemu, i zawsze po
    uprzednim skserowaniu na własny koszt tej dokumentacji; jednocześnie wydanie
    następuje z obowiązkiem zwrotu oryginalnej dokumentacji - od tego nie ma
    żadnych wyjątkoów;
    4) wskazany wyrok TK dotyczy jedynie sytuacji, gdy w sytuacji wydawania
    oryginałów dokumentacji medycznej dobro pacjenta nakazywało uczynienie tego
    niezwłocznie bez sporządzania kopii - ten przepis nie obowiązuje już od
    31.05.2006r. - zatem za każdym razem należy taką kopię sporządzić, jeżeli
    wydaje się oryginały dokumentacji zgodnie z art.18 ustawy

    pzdr