  • Data: 2010-04-21 11:56:50
    Temat: Re: Czy prawo nie powinno regulować terminu wyborów?
    Od: olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 21 Apr 2010 13:26:34 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Tutaj potrzeba naprawdę obiektywnych kryteriów, cenzus majątkowy jest
    > właśnie takim obiektywnym kryterium, ponieważ trudno nim manipulować
    > przez zainteresowane strony.

    Ale jak chcesz to mierzyć? Wartością areału ziemi, oszczędnościami na
    lokatach, opodatkowaniem na zeznaniu rocznym PIT? A co z domeniarzami,
    którzy mogą posiadać domeny warte miliony (w ich wyobrażeniu)? Albo z
    właścicielem złotego numeru telefonu, który od jakiegoś czasu próbuje go
    sprzedać na Allegro za 45 tys. zł?

    Cenzus majątkowy był dobry 100 lat temu, jak świat był prostszy.

    Ja bym się skłaniał ku cenzusowi wykształcenia. Pojedynczy głos za życie,
    podwójny za tytuł zawodowy magistra lub równorzędny uzyskany w szkole
    wyższej, potrójny za stopień lub tytuł naukowy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl