  • 1. Data: 2003-05-24 19:39:49
    Temat: Re: Czy policja może ukarać na podstawie wskazań swojego prędkościomierza?
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Marlena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b4b2a5e9.0305240011.6d563265@posting.google.com
    > Czy policja może ukarać na podstawie wskazań swojego prędkościomierza?
    > Czy jednak przekroczenie prędkości musi być jakoś "udokumentowane",
    > tzn. udowodnione?
    > Czy jest na to jakieś uregulowanie prawne?

    Może ukarać mandatem karnym zgodnie z taryfikatorem.
    Policjant pyta: przyjmujesz ? jesli nie przyjmujesz - to kieruje wniosek do
    sądu grodzkiego i przed sądem "walczysz" o uniewinnienie. Wtedy policja
    przed sądem udowadnia Tobie winę lub Ty swoją niewinność. Roztrzyga sąd.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 2. Data: 2003-05-25 06:39:34
    Od: "Kowal_z_P" <k...@p...onet.pl>

    Nie wiem, jak to jest u nas, ale w UE predokościomierze mogą zawyżać, jeśli
    dobrze pamiętam, 10% + 4km/h. Innymi słowy, jeśli jechałeś 90 to licznik
    może wkazywać max. 113km/h. Jeśli to przekroczenie prędkości nie było duże,
    to można się na podobny polski przepis połować (jeśli istnieje, a myśle że
    tak, bo prawie wzystkie zawyżają - chodzi o bezpieczeństwo). Pamiętaj
    jeszcze o wysokim błędzie pomiarowym, ale to już dziłą w dwie strony:)
    Pozdro
    Kowal_z_P

  • 3. Data: 2003-05-26 12:47:43
    Od: "robrei" <z...@d...pl>

> [...]
    > sądu grodzkiego i przed sądem "walczysz" o uniewinnienie. Wtedy policja
    > przed sądem udowadnia Tobie winę lub Ty swoją niewinność. Roztrzyga sąd.

    Co za brednie! Policja musi dokonac pomiaru specjalnym urzadzeniem z
    aktualna homologacja i do tego jeszcze przeznaczona do takiego pomiaru!
    Nigdy na podstawie licznika w radiowozie!

    rr

  • 4. Data: 2003-05-26 14:48:39
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    robrei wrote:
    > Co za brednie! Policja musi dokonac pomiaru specjalnym urzadzeniem z
    > aktualna homologacja i do tego jeszcze przeznaczona do takiego pomiaru!
    > Nigdy na podstawie licznika w radiowozie!

    podstawa prawna takiego twierdzenia?
    bo moim zdaniem to i na oko może, jak to będzie ocenione w sądzie to
    inna sprawa

    KG

  • 5. Data: 2003-05-26 22:10:14
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "robrei" <z...@d...pl> wrote in message
    > Co za brednie! Policja musi dokonac pomiaru specjalnym urzadzeniem z
    > aktualna homologacja i do tego jeszcze przeznaczona do takiego pomiaru!
    > Nigdy na podstawie licznika w radiowozie!

    Jesteś pewnien, czy tak ci się wydaje?
    Bo źle ci się wydaje.

  • 6. Data: 2003-05-26 22:23:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 May 2003, robrei wrote:
    [...]
    >+ > > Czy policja może ukarać na podstawie wskazań swojego prędkościomierza?

    Przyznam że IMHO nie powinna.
    [...]
    >+ > Może ukarać mandatem karnym zgodnie z taryfikatorem.
    >+ > Policjant pyta: przyjmujesz ?

    Przyznam że nie znam przypadku wygrania sprawy po takim zdarzeniu :),
    ale... mi się nie podoba. Dla porządku: chodzi o fakt uznania że
    ukaranie jest nieprawomocne :]

    >+ jesli nie przyjmujesz - to kieruje wniosek do
    >+ > sądu grodzkiego i przed sądem "walczysz" o uniewinnienie.

    A co do ww. nie mam pytań - sąd może wszystko :|

    [...]
    >+ Co za brednie! Policja musi dokonac pomiaru specjalnym urzadzeniem z
    >+ aktualna homologacja i do tego jeszcze przeznaczona do takiego pomiaru!
    >+ Nigdy na podstawie licznika w radiowozie!

    Ale *sąd* może uznać za dowód *każdą* rzecz/zeznanie/... które
    uzna za stosowne !!

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-05-26 22:24:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 May 2003, Kamil Gołaszewski wrote:

> [...]
    [...]
    >+ podstawa prawna takiego twierdzenia?
    >+ bo moim zdaniem to i na oko może, jak to będzie ocenione w sądzie to

    Znaczy - IMHO są 2 różne rzeczy: możliwość ukarania drogą sądową
    (OK, trudno - "dura lex..."), a *osobno* pytanie czy *mandat*
    jest zgodny z prawem :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-05-27 08:24:52
    Od: "robrei" <z...@d...pl>

    > Jesteś pewnien, czy tak ci się wydaje?
    > Bo źle ci się wydaje.

    Czlowieku! Nie ma ani jednego w Polsce orzeczenia nakazujacego zaplate
    mandatu za przekroczenie predkosci przy pomiarze na OKO lub predkosciomierz
    w radiowozie! Przeciez ze 2 miesiace temu byla nawet awantura w mediach, ze
    spora ilosc radarow policyjnych nie przechodzi w odpowiednim terminie
    koniecznych kontroli sprawnosci i dokladnosci pomiaru. Wystarczy zazadac na
    drodze swiadectwa ostatniej kontroli homologacji i jezeli takiej nie ma (w
    odpowiednim terminie) to moga Ci naskoczyc. Pomiar takim sprzetem jest nie
    wazny i sady grodzkie konczyly sprawy na korzysc kierowcow. Kazde
    wykroczenie predkosci musi byc udokumentowane a policji OBOWIAZKIEM jest
    przedstawic ci dowod w postaci zapisu na specjalnym urzadzeniu. Sam sie
    kiedys dziwilem dlaczego pokazuja mi zapis na radarze i jeszcze godzine
    zapisu rejestruja zebym nie mowil ze to nie mnie namierzyli tylko kogos
    innego.
    Gdyby bylo tak jak mowicie to stali by bez radarow i na oko mierzyli
    predkosc i mandaty kazdemu wypisywali. Ludzie myslcie logicznie.
    Zadanie do domu: zapytajcie kogokolwiek ze swoich znajomych, rodzine,
    sasiada czy dostal mandat za przekroczenia predkosci nie zmierzonej przez
    zadne urzadzenie!
    I jeszcze jedna rzecz, wystarczy zadzwonic do swojego komisariatu i sie po
    prostu o to zapytac. Ja o tym rozmawialem z dwoma policjantami.

    rr