eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Czy policja może ukarać na podstawie wskazań swojego prędkościomierza?Re: Czy policja może ukarać na podstawie wskazań swojego prędkościomierza?
    From: "robrei" <z...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy policja może ukarać na podstawie wskazań swojego
    prędkościomierza?
    Date: Tue, 27 May 2003 10:24:52 +0200

    > Jesteś pewnien, czy tak ci się wydaje?
    > Bo źle ci się wydaje.

    Czlowieku! Nie ma ani jednego w Polsce orzeczenia nakazujacego zaplate
    mandatu za przekroczenie predkosci przy pomiarze na OKO lub predkosciomierz
    w radiowozie! Przeciez ze 2 miesiace temu byla nawet awantura w mediach, ze
    spora ilosc radarow policyjnych nie przechodzi w odpowiednim terminie
    koniecznych kontroli sprawnosci i dokladnosci pomiaru. Wystarczy zazadac na
    drodze swiadectwa ostatniej kontroli homologacji i jezeli takiej nie ma (w
    odpowiednim terminie) to moga Ci naskoczyc. Pomiar takim sprzetem jest nie
    wazny i sady grodzkie konczyly sprawy na korzysc kierowcow. Kazde
    wykroczenie predkosci musi byc udokumentowane a policji OBOWIAZKIEM jest
    przedstawic ci dowod w postaci zapisu na specjalnym urzadzeniu. Sam sie
    kiedys dziwilem dlaczego pokazuja mi zapis na radarze i jeszcze godzine
    zapisu rejestruja zebym nie mowil ze to nie mnie namierzyli tylko kogos
    innego.
    Gdyby bylo tak jak mowicie to stali by bez radarow i na oko mierzyli
    predkosc i mandaty kazdemu wypisywali. Ludzie myslcie logicznie.
    Zadanie do domu: zapytajcie kogokolwiek ze swoich znajomych, rodzine,
    sasiada czy dostal mandat za przekroczenia predkosci nie zmierzonej przez
    zadne urzadzenie!
    I jeszcze jedna rzecz, wystarczy zadzwonic do swojego komisariatu i sie po
    prostu o to zapytac. Ja o tym rozmawialem z dwoma policjantami.

    rr