  • Data: 2005-08-22 12:46:55
    Temat: Re: Czy obowiazuja u nas zagraniczne patenty?
    Od: Miernik <m...@f...org> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Rumpel <romane@screwspam,gazeta.pl> wrote:

    > Nie do końca - dyrektywa w sprawie CII - wynalazków realizowanych przy
    > pomocy komputerów nie została uchwalona,

    To też moja działka :) Ostatnie dwa lata spędziłem usiłując doprowadzić
    by dyrektywa w kształcie zezwalającym na takie patenty nie została
    uchwalona - i udało się!

    > ale EPO, zrzeszający przecież również kraje Unii, dopuszcza takie
    > patenty na szeroką skalę, a zatem one w Państwach Unii obowiązują

    To że EPO ich udziela, to jeszcze nie znaczy że są one ważne. Wiele z
    tych patentów jest po prostu niezgodnych z prawem, i od interpretacji
    sądów krajowych zależy czy w przypadku próby pozwania kogoś z naruszenia
    takiego patentu nie zostanie on unieważniony. Jedynie niektóre sądy
    krajowe w takich wypadkach podtrzymują taki patent i pozwalają
    właścicielowi patentu oskubać domniemanego naruszacza (na przykład
    Wielka Brytania). Większość pozostałych takie patenty po często długi
    procesie unieważnia.

    Jednak problem w tym iż proces taki jest zwykle długotrwały i bardzo dla
    stron kosztowny, szczególnie adwokaci specjalizujący się w takich
    sprawach pobierają horendalne honoraria. W USA średni koszt takiego
    procesu to 2 mln USD. Większość małych i średnich firm po prostu nie
    stać na wyłożenie takiej kasy i doprowadzenie procesu do końca
    unieważniając przyznany wbrew obowiązującym regułom patent, więc
    zgadzają się z pozywającym na ugodę pozasądową, płacąc pozywającemu,
    gdyż próba doprowadzenia procesu do końca doprowadziłaby pozwanego do
    bankructwa.

    Smutne, ale działalność EPO to coś jak naszego fiskusa, który
    doprowadził do bankructwa Optimusa i wiele innych firm, chociaż nie miał
    racji, dla tych co nie wiedzą o co chodzi link:
    http://www.wprost.pl/ar/?O=60594

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en