  • Data: 2005-08-08 06:52:20
    Temat: Re: Czy należy się zasiłek?
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Latinka" <....@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dd5net$333$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witajcie,
    > Bardzo prosze o poradę w następującym temacie: koleżanka sama wychowuje 14
    > letniego syna (ojciec ma ograniczne prawa rodzicielskie ze wzgl. na
    > chorobę
    > psychiczną), który sprawia jej kłopoty i zostanie umieszczony w ośrodku
    > wychowawczym jakieś 300 km od miejsca zamieszkania. Do tej pory dostawała
    > na
    > syna zasiłek rodzinny czy pielegnacyjny - nie wiem jak sie to fachowo
    > azywa - w kwocie ok. 150 zł. I wyobraźcie sobie, dowiedziała się, że nie
> [...]
    Powyższy problem reguluje Ustawa z dnia 28 lstopada 2003 - USTAWA O
    ŚWIADCZENIACH RODZINNYCH - Dz,U. 228/03 poz,2255
    Należy podkreślić iż od września br. zasiłki przechodzą do GMININY I TAM
    NALEŻYT ZGŁASZAĆ SIĘ Z PYTANIAMI.
    O tym czy ta osoba będzie miała zasiłek czy też nie, zależy od dochodu
    prz.yp. na osobę bądż na członka rodziny
    Nie znając szczegółów nie jestem w stanie dać autorytatywną odpowiedż .
    Stąd radzę udać sie do najbliższego wydziału opieki społ UG I tam
    mozasięgnąć informacji bądz przeczytać przedmiotową ustawę
    Sądzę że nie będzie aż tak żle , gdyż przedmiotowa ustawa nie zmyka drogi
    do otrzymania pomocy w opisanych sytuacjach
    Zyczę powodzenia
    KK