    From: "Richard Powers" <d...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy musze otworzyc policjantowi bagaznik?
    Date: Fri, 14 Mar 2003 20:26:20 +0000 (UTC)

    Zupelnie nie tak.
    Nie wiem czy byles w USA?
    Ja tu zyje i mieszkam 25 lat.
    I powiem ci, ze Amerykanie nie pamietaja nazwisk swoich prezydentow.
    Po co?
    Malo praktyczne. Po to sa roznego rodzaju almanachy by sobie je tam znalesc.
    Zas to Amerykanie dobrze wiedza, ze maja wolnosc, ktora moga dochodzic na
    drodze sadowe, jesli zcuja sie poszkodowani.
    Oczywiscie nikt nie jest doskonaly, a wiec i prawo w USA nie jest doskonale.
    Jednak zawsze ma sie szanse stawienia czola policjantowi drogowemu, ktory
    przekrozyl swoje uprawnienia.
    I gwarantuje, ze rozpatrywanie sprawy przez sad jest duzo bardziej
    sprawiedliwe niz egzekwowanie kary przez policje drogowa w PRL-2.

    Richard Powers