    From: "Rafal" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można zawyżać koszty wysyłki towaru?? (Allegro)
    Date: 12 May 2008 17:10:21 +0200

    > Najpierw wytrzyj swoj.

    > Zobaczysz, ale najpierw zaplacisz.
    > Choc moze byc juz pozno na wykorzystanie ich.

    a) Prawo polskie zabrania odsprzedazy biletów na tego typu imprezy "z zyskiem'
    b) Zabronione jest także działanie w celu obejścia przepisów prawa, a tu
    ewidentnie z takim działaniem sprzedającego ma się do czynienia. A prawo sądy
    analizują nie tylko literalnie (choć I instancja często na takowej pozostaje)
    ale równeiż względem doktryny - a ta mówi np o tym że cena musi być adekwatna
    do wartości usługi - a ciężko będzie gościowi udowodnić że to faktycznie 2500ma
    kosztować)
    c) Idziesz do jakiegoś rozgarniętego prawnika, mówisz co jest grane, ten
    napisze ci pismo o odstąpieniu od umowy bo zostałeś wprowadzony w błąd
    kosztami "pakowania i wysyłki",a ponadto taka transakcja jest nielegalna w
    świetle prawa, a więc nie mozesz być zmuszony do jej realizacji (w Polsce nie
    można być ukaranym za niezrealizowanie nielegalnej umowy) i wysyłasz to temu
    niby-sprzedająceemu (trzeba to tylko mądrze sformułować

    Po takim czymś gostek byłby idiota jakby poszedł do sądu - troche bardziej
    rozgarnięy prawnik sobie z tym poradzi bo przecież gołym okiem widac o co
    chodzi w tej transakcji.. jeśłi nawet sąd I instancji orzekłby na twoją
    niekorzyść - to jest jeszcze II instancja, a tam prawo analizuje się już nie
    tylko literalnie ale równeiż względem doktryny - jeśli prawnik czegoś nie
    zawali to raczej nie przegrasz takiej sprawy