  • Data: 2010-04-13 09:58:08
    Temat: Re: Czy mozna wrzucic w koszty...
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (13.04.2010 09:19), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie no, można - wręcz należy.
    > Ale nie należy tak nazywać przedsiębiorstwa, przynajmniej w przypadku
    > kiedy przypisanie podmiotów jest wątpliwe i *właśnie* do różnicy
    > między przedsiębiorstwem a przedsiębiorcą się chcemy odwołać.

    Gotfrydzie - czepiasz się. http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=firma - twoje
    "jedyne słuszne" znaczenie jest na pozycji 2giej, zaszczytną pozycję
    pierwszą okupuje znaczenie które krytykujesz.

    [...]
    > Hm... a co, chcesz powiedzieć że miejskie mieszkania są prywatne?
    > ;)
    > Wyjaśnij mi co innego - po co używać JAKIEGOKOLWIEK przymiotnika,
    > jeśli jego użycie może tylko skomplikować znaczenie zdania?
    > Barok nawraca czy jak? ;>
    >
    > IMVHO - w tym przypadku wystarczyło poprzestać na słowie "mieszkanie".
    > *BEZ* dopisywania *niepotrzebnych* dodatków.
    > To właśnie słowo "mieszkanie", tak zwyczajnie, znaczy właśnie to
    > co miało znaczyć: "lokal mieszkalny używany zgodnie z przeznaczeniem".

    Gotfrydzie, czepiasz się. I to bezpodstawnie. Od dawna w j.polskim
    funkcjonuje słowo prywatny w znaczeniu "własny", co odnotowuje także sjp
    (http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=prywatny).

    Tak więc mając służbową komórkę, czasem masz także komórkę prytwatną,
    mimo że w znaczeniu #2 obie są prywatne.

    p. m.